Tuesday, May 4, 2010

Tigers Need Us!!!

Yup!! Betul. Tiger really need us. Kenapa pulak ak nak sibuk2 nak pikir pasal tiger ni? Padahal byk lagi problem yg perlu ak settlekan. Betul. Tapi tiba2 pulak timbul rasa tanggungjawab dalam diri ak sebagai seorang manusia nak sebarkan benda2 nie pada masyarakat. Mesti ramai yg pikir. 'Peduli apa ak!! Harimau je. Bukan ada kena mengena pun dalam hidup ak'. Yup mmg anda sekali lagi betul. Benda ni terpulang pada korang sama ada nk support atau tak. Tapi jangan menyesal if suatu hari nanti kita hanya mampu melihat harimau di buku kanak2 je. Sebab dh pupus dek kekejaman manusia.


Kenapa pulak ak cakap mcm nie? Sebab ia berkaitan dengan  harimau kita sendiri. Yup!! Kita ada spesies harimau kita sendiri yg dikenali sebagai Malayan Tigers.*bangga sekejap ak*. 50 tahun dulu masa zaman atuk2 kita. Bilangan dia ada dlm 5000 ekor. Wah!!! . Tapi sekarang dah tinggal kurang dari 500 ekor!! Ak malas nk cerita panjang2 ape sebab bilangan tigers nie semakin berkurangan. Korang sendiri pn tahu kan.

So join lh bersama2 ak dalam support kempen nie dengan join website TX2 untuk create the largest group di dalam Malaysia untuk menyokong tigers kita sendiri. Dengan adanya group nie kita boleh yakinkan Kerajaan Malaysia yang masih  ramai lagi orang yang masih lagi ambil berat untuk selamatkan spesies tigers kita yg semakin pupus nie.



Korang boleh klik dekat sini >>> Klik  untuk join!!.
Korang just isi beberapa details pasal korang and semua selesai!! (Tak sampai 3 minit pn)

Selain tu korang boleh jugak vote 5 celebrity untuk lantik seorang jadi duta harimau kita.(Macam Sazzy Falak, Rina Omar dan lain2) Semua duit yg korang vote tu akan masuk dlm program pemuliharaan harimau di negara kita. So jom pakat join ramai!! :) It's Totally FREE!!

You can make a difference

P/S: Teringin pulak nak makan biskut Tiger.. Hihihihi

2 comments:

Misseja said...

hi zul (suka hati je panggil ape ye)...
Malayan Tigers dah tinggal skit, hehehe even me yang tak muda lagi nih pun blum pernah tengok tigers ni alive, apatah lagi my baby...

Skarang diorang dah buat tiger spesis hibrid, kebanyakan campur ngan lions...bunyinya Ligers...macam lawak tapi betul...

Cuba Zul google...

WZulhilmi said...

really? Nanti sy check. Tak pernah tau pn ader spesies Ligers ni.
Dh join ke TX2?.. Hehe. at least kita kene save our own malayan tigers. :)