Monday, May 10, 2010

Cashier Sengal

*Adegan di dalam kedai runcit pada waktu mlm*

Me : "Adik2, ader tak kedai nie jual Nestum?", sambil mata melilau sekeliling kedai
Cashier : '"Eh ! ader bang. Tunggu kejap ye". Sambil menghulurkan baki kepada pelanggan lain.


Setelah beberapa saat


Cashier : " Bang! Mari ikut saya. Saya Tunjukkan ". sambil melangkah penuh yakin menuju ke rak makanan kering


Ak pn mengekori dari belakang sambil terpandang deretan tin sardin yg berhabuk beserta timbunan keropok lekor yg tak teratur.


Cashier: "Nie dia abang. Abang nak berapa bungkus?"
Me : "Owh!!' Sambil teragak2 untuk berkata2. " Nie ke je Nestum yg ada?" Sambil tersenyum mesra.
Cashier : "Nie jelah yang ader bang. Abang nak tak?" Sambil menghulur bungkusan itu kepada ku.
Me : "Tak pe lh dik. Tak jadi lah nk beli. Sori ye". Sambil tersenyum palsu.


Hah!! Korang mesti tertanya2 kenapa ak tak jadi nk beli kat kedai tu. Sebab apa? Cuba teka? Bukan sebab dh expired!! Bukan jugak sebab dh berhabuk. Salah2 cuba lagi. Sapa dpt jawab betul ak bg Nestum free. Wakakaka. Bukan juga sebab nampak buruk. Nak tau sebab apa? Sebabnya dia tunjuk kat ak serbuk susu Fernleaf bknnya Nestum!! Adik oi!! Beza beno lh Nestum dgn Fernleaf. Nak je ak perli kat situ. "Adik, saya bukan nk susu anak" Sambil mata terjegil2 kluar. Hahaha. 








P/S : Korang tgk!! Beza giler lh packaging antara Nestum dgn Fernleaf. 
MySpace

14 comments:

meorazor said...

hahaa!!
die ngah gabra tu..
org tak penah tye nestum kt dia

Wzulhilmi said...

Hahaha. Mungkin kut. tapi muka dia yakin je ak tgk. Biasa lh kut budak baru..

ayaa alyy said...

budak budak kot tuh :P

nanad said...

dia cube untuk buat lawak kot..
agagaga ;D

Frodo Baggins said...

hahahahhaha ...
fenin pikir duit kat kaunter kot.
ke lu terlalu kacak ari tu?
wakakakka


>>___<<

Afzainizam said...

~~Selamat hari ibu~~

..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥
♥..♥  ╔══╦══╗╔╦══╗  ♥..♥
♥..♥  ╚═╗║╔╗║║║╔╗║  ♥..♥
♥..♥  ╔═╝║║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╔═╣║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╚═╣╚╝║║║╚╝║  ♥..♥
♥..♥  ╚══╩══╝╚╩══╝  ♥..♥
..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥

Ibu..
Di saat ku melihat dunia,
Kau tersenyum menangis gembirra,
Tatkala ku dibesarkan,
kau berikan segunung kasih sayang,
Selaut belaian..
Ibu..
Pengorbananmu akan ku balas,
Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
Biarpun ombak merobek dunia,
Kau tetap ibuku yang satu.
Salam kenalan salam persahabatan dari blog kami... moga kami mendapat respon yang baik dari blog anda....

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Wzulhilmi said...

@ayaa alyy
Lebih kurang lh. mcm sekolah rendah je. Kesian kan mesti family dia x bag mkn nestum. tu yg x kenal tu.(bapak kejam statement).Hahaha

@nanad
Tension sgt kerja kut? tu yg sampai terbuat lawak. Hihi

@Frodo Baggins
Or maybe ak terlalu sleakeh kut ari tu. Tu yg dia terkejut sekejap tu.. Hahahah. Nanti ak nk tunjuk Nestum kat dia, Bg dia kenal. Hahaha

@Afzainizam
Thanks.. Happy mother day to u too!! :)

Weeda said...

budak tu umur bpe...dia x penah jual nestum kot...haha..

Wzulhilmi said...

@Weeda
Dlm 12 ke 14 tahun kut.. Tu lh.. Mesti dia tak pernah jual nestum..hihihi

Si Kenit said...

ahahaaa
dia cuak tgk muka ang
kehkehkeh

Wzulhilmi said...

@si kenit
Agak2nya letih sgt kerja kut. Mata pn dh mereng..Hahaha

afsar said...

i've to admit...this post is funny..
dahla mule2 adik2 tu,aku ingat 'adik2'..rupenya adik, adik, sini ader jual nestum???...
maner dtg adik saya bukan nak susu anak??? ko ader adik ker??

cracked bunny said...

haha.sian dia.

Hirumi said...

@afsar
Wakakaka.. Ko dh silap tafsir pulak.. Lain kali ak taip jelas2 sikit. i lagi satu salh paham nie. Patutnya 'Adik, saya bkn nk susu anak'. nanti ak betulakn.Hahaha

@sha
Ko kesian kat sape nie? ak ke kat adik tu? hahaha