Tuesday, June 1, 2010

Selamat Hari Susu!!

Bagi siapa2 yang suka sangat nak minum susu mengalahkan baby umur sebulan. Haaa!! Hari ini iaitu 1hb enam adalah hari yang sesuai untuk korang. Iaitu Hari Susu Sedunia!!! YEAH!! (Sambil letupkan mercun). So minum lah susu puas2 sampai kembung perut. (seronok peniaga susu.. $ $ $). Aku teringat lagi masa kecik2 dulu. Aku bukan suka sangat2 susu2 nie. Susu tepung suka lah. Sampai siap pergi dapur curi2 makan serbuk dia. Kadang2 dua sudu aku balun. Patut lah cepat habis. Hihihi. Cakap pasal susu2 nie teringat aku pasal entry Cashier Sengal Hahaha.. Kelakar.



Maksud susu yang aku tak suka tu adalah susu yang fresh tu. Susu yang expired cepat. Dulu aku tak suka pun. Pandang keji lagi. Tapi kalau susu dalam kotak macam dutch lady tu aku suka. Lagi2 perisa chocolate. Yummy!!! Teringat lagi kisah masa sekolah rendah. Masa tu aku dapat 10-15 kotak susu percuma cikgu bagi. Korang ingat tak?? Best giler time tu sampai tak muat beg nak letak.

Lepas dah masuk high school baru aku start minum susu fresh. Itu pun sebab dari godaan Coco Crunch, Cornflakes, Snowflakes baru aku minum. Sekarang nak minum susu macam tu pun aku boleh buat begitu sahaja. (Bangga sekejap). Susu yang pernah dikeji aku dulu sekarang di puja. Muahahahah. Tapi air soya masih nombor 1 dalam hati ku. Bagi sapa2 nak try resepi soya cincau, korang boleh tengok dekat entry Tutorial Air Soya Cincau

Susu susu!!! 

Semalam aku ada baca yang Malaysia pun sambut hari susu gak. Hari Ahad hari tu Syarikat Dutch Lady edarkan lebih kurang 50,000 kotak susu (SUSU FREE!!!) dekat orang ramai nak buat rekod "Bilangan orang yang minum susu yang paling ramai pada satu2 masa" untuk dimasukkan dalam Malaysian Book of Record.  Aku bila lah pulak nak masuk dalam buku tu. Mungkin blogger paling kaya di Malaysia? Hahaha.. berangan lebih. (Ok ak dah melalut dari susu terus pasal nak jadi kaya)


Amik kau!! Berebut orang nak susu percuma. Aku tengok orang tua pulak yang lebih. Wakaka. Kanak2 telah diabaikan dalam gambar nie. (Sumber gambar dari Website Dutch Lady )

Tapi aku tau kat luar sana still ada yang tak suka minum susu. Antara alasan gedik yang korang selalu bagi :

1. "Eeeee. Tak nak lah aku minum. Rasa dia macam semacam je. Tak boleh nak telan kut!!"
2. "Macam muntah kucing pulak aku tengok" (Sambil buat muka loya)

Korang jangan. Susu nie banyak manfaatnya. Lagi2 untuk tulang kita. Nanti masa kita dah tua nanti aku still boleh lagi catwalk (lelaki punya catwalk lah). Korang pulak terbongkok2 nak kejar aku. Nyiahahahaha. Terpaksa aku nyanyi "nenek nenek si bongkok tiga". (Sangatlah kejam) =P

P/S : Baru beli sekotak susu tadi nak makan dengan Snowflakes. Hahaha


13 comments:

nazihahisa said...

saya elergi susu dari kecik.. so.. tidak bermakna :(

juma said...

salam kenalan..wah..mang tengah carik entry psl hari susu sedunia..suke susu!!

djambu puadovich said...

oh oh! aku mmg minum susu selang berapa hari. kunun2 nak bina badan la...tapi setakat ni yg naik, perut je...hehehe

Artzlizan said...

susu memang best...

ishiko said...

*salam... blogwalking..
eyh susu memberi kalsium.. rugi sape xminum.. ^_^

bARdbOO said...

alamak..aku alergik sket dgn susu ni..dgr susu jek rasa nak muntah..huhu

Ken Wooi said...

milk is good =)

CikMomo said...

saya ta suka susu!!! tapi saya sukaaaa sangat soya. wee~XD haha

TTT said...

tomeynye susu2 tu..hehe

WZulhilmi said...

@sYeNgEt ke senget??
Kalau elergi boleh dimaafkan. Tapi kena nyanyi lagu elergi sepi dulu.. Hahaha

@juma
Salam berkenalan juga!! Kat rumah nie mesti byk susu kotak nie.. :)

@djambu puadovich
Hahaha.. Tu lah siapa suruh minum susu full cream. Kan dah naik perut. Beli yang low fat. :)

@Ika Suhaimi
Betul2.. Parents lagi penting. Minum kat rumah lagi best.. :)

@princeduyong
Kalau free lagi best kan?? *wink*

@ishiko
Wslam. Betul2 memang rugi sape yg tak minum. Nanti boleh dpt osteoporosis.. Hehe

@bARdbOO
Hahaha. Dengar susu pun nak muntah?? Nie kes fobia ni. Mesti ada pengalaman buruk dgn susu nie.. cerita sikit.. :)

@kenwooi
treat me some milk mr kenwooi!!! Hehehe

@ஐ Nurul-chan ஐ
sama lah kita. Tapi pelik kan kenapa soya dipanggil air kacang susu soya??

@TTT
TTT nak yang warna pink lah tu.. hehehe. :)

Anonymous said...

aku suka susu! heee =p

MOFASAD said...

WEH

lu tolong belikan wa susu jagung ada x?

kalau ada aku bagi semua harta ahmad albab kat dunia ini!

hahaha

Unknown said...

auntie pun suker minum susu...tu pasal tembam mcm cik mooooo