Sunday, March 20, 2011

Yesterday Was A Fairy Tale

Ok2 I have to admit tajuk macam agak macam nak kena pelempang. Tapi tu aje lah perkataan yang boleh menggambarkan apa yang aku rasa semalam. Rasa macam mimpi! I still can believe it! Ok2 ayat agak exaggerate. Memang dasar attention seeker betul.  

Seperti yang korang tau semalam ialah Sabtu. So in my world that day means "Hari Menapau Makanan Sedunia" maka tempat yang wajib dikunjungi ialah Jaya Jusco! You don't know how much I love that place. It is a heaven for foods!! And the first stop will be..... 

Starbucks!!! This is the only place that will make me saving my money by skipping 3 dinner just to have one large size of drinks. Like seriously!!

Tapi this time around aku order Vanilla Cream Frappucino!! 

Rasa esen vanilla dicampur dengan whipped cream. Astaga! It's good!!! really good! Boleh minum 5 gelas lagi. Large!

Lepas tu aku order lagi satu. Caramel Macchiato

Kopi yang dicampur dengan sedikit chocolate, susu dan vanilla syrup serta dilimpahi dengan caramel diatas . Now tell me who doesn't want that!
Ok2 before semua orang salah faham ingat "OMG! WZulhilmi ni anak pewaris hotel ke? Banyaknya duit beli sampai 2 kali!! I wanna be his friend!" Ok stop dreaming! Sebenarnya air yang kedua tu adalah percuma. In other word it is FREE!! Yup! Sebab tu lah aku kata fairy tale. Sebab aku dapat segelas air cost about 12 ringgit for free. Lucky betul! ^__^ . Tapi minum punya minum natijahnya amik ko pergi tandas 7-8 kali sampai cleaner pun dah cam muka ko.

Lepas dah lanyak semua air aku terjumpa satu stall baru ni. Sebab last week tak de weh! Terus je beli sebab nampak sedap gila. Lagipun benda baru mesti lah kena cuba.

Benda ni 98% bahan dia kentang je. So what it is????
Tada!!

Potato Twist! Ko tak rasa macam nak beli 5!!! Dia ada macam perisa macam black pepper, butter cheese blah blah blah. Tapi aku amik Hot & Spicy. Rasa dia, perghhh, memang sedap gila weh!! Tengok lah, dah lah sedap lepas tu gila lagi!

Lepas tu wrap out the whole day dengan menapau KFC!!

Ok janag tertipu ni hanya sebahagian kecil sahaja. Ada lagi. = =
Owh lupa pulak. Lagi satu as a dessert (gila apa budak ni perut ada berapa?) aku beli discostick!! Hahahaha. Ok2 Cheese Stick sebenarnya!

Siapa tak drolling ada lah problem dengan tuntas lidah tu.
Aku rasa aku akan jadi gemuk secara dasyat kalau keep on going eating secara berlebihan2 macam ni. Haissh! Why it is sooo hard being a fan of foods! T__T

10 comments:

Nesa Wazir said...

woo..selera besar nih! XD

siyes x penah minum kat starbucks..
yes! potato twist 2 mmg sheedappp~~

Raji and Yeen said...

potato twist pernah makan
tapi yg jual kt pasar malam jer
tak lah sedap mana..
yg tu nampak mcm sedap jer :9

wow kau peminat tegar starbuck ni

cEro said...

dgn selera camtu, adakah ko bakal gemuk dlm masa 2 bulan??
hahahah

Fay said...

entri yang buat aku lapar.

*carik makanan*

-Incek Fik- said...

Wahh! Dah lama aku nantikan entry pasai review makanan ni. Tahniah kerana Pak Su berjaya buat tuntas lidah Pak Ngah jadik tak keruan~

Err.. rasanya tak pernah makan lagik potato twist tu.. Nampak macam tebal dan padu jer..

Mest sedap kan weyh? Wajib hukumnya untuk merasa nanti..

*siap ada perisa butter cheese lagik. Perghh! My pebeeret~!!!

ayumiyoshida said...

kopi tu nampak best. haha.

amboii makan macam puasa sebulan. patut paris hilton amek ang jadi adik angkat, pastu boleh ada share dalam hotel dia tu. ehh hotel eh? kah3.

potato twist tu aku suka. sedap. tp agak mahal r dengan sebijik kentang depa jual 2.50. aku rasa macam nak cari alat dia buat sendiri.

WZulhilmi said...

@Nesa Wazir
sedap bukan. next week nk beli 2! LOL

@ Raji berkata
seronoknya pasar mlm ko. ada mcm2. tapi stnadard lah mesti kureng sikit

@cEro
amboi! sarkastiknya komen. LOL!

@ Fay
Tgk gmbr tu rasa mcm nk beli lagi vanilla cream.. >.<

@-Incek Fik-
cuba jgn tak cuba. mmg sedap. tak tipu!

@ayumiyoshida
sama lah aku pun terpikir nk buat sendiri je. tapi tu lah nak buat mcm mana????

star said...

Pergh
ikut style makan WZ --> aku x 2

hahaha ko hanya org yg metabolisme tinggi je leh amalkan nih..aku ni telan air liur jelah huhu

WZulhilmi said...

@star
konon tinggi lah sgt metabolisme ak. walhal mmg makan byk pun..I need rehab!

Yellow LEOpard said...

eh, dapat free lagi satu..cuba bgtau cmne..aku pon nak..hahah

perghh2, memang borong makanan ko nih