Tuesday, November 2, 2010

Entry GIFs Lagi! If You Don't Mind

Kan aku dah kata hari tu!! Korang tak nak percaya!! Bila time busy bagai dengan exam, assignment semua time tu lah idea nk tulis entry membuak2 keluar macam air pecah kat tepi jalan tu. Lepas tu setiap masa kalau ada benda berlaku walaupun hal remeh temeh pun rasa macam  "Eh kena blog pasal hal ni!! Kalau tak basi nanti!".

Sekarang tengok!! Dah ada banyak masa lapang tapi tak tau nak tulis apa.. T___T. .

Haaaaaaaaaaah!!!! (Idea!)

Korang tau tak sekarang ni aku betul2 gila nak buat Graphics Interchange Format. << Kedengaran seperti ahli bijak pandai bukan. Miahaha. GIF lah GIF!! Yang gambar bergerak2 tu. Kalau siapa2 tengok Movie Harry Potter mesti korang perasan ada gambar potret2 dekat dinding tu yang boleh bergerak2. Hah!! Ingat dunia fantasy aje yang boleh buat macam tu. Dunia realiti pun boleh weh! Tapi tak de suara lah. Tu diantara  disadvantages dia. Tapi siapa perlukan suara jikalau gambar tu dah cukup untuk menjelaskan segala-galanya??!! LOL!

Kenapa best beno sangat korang kata?? Best lah weh! Dengan adanya GIF ni senang lah kita nak interprate certain situasi dengan lebih efektif lagi. Nanti kalau letak gambar yang statik tu kang ada yang tak paham pulak. Kalau nak letak video. Agak memakan masa nk loading pulak. So GIF adalah jalan yang terbaik disini.

Tak paham korang kata??? Ishhh! Nak kena bagi example lah ni. Ok ok.. Tengok gambar yang ni dulu....

Before

See!! Tak de pa pe meaning pun kan?? Just nampak seorang pompuan blonde (Nama dia CL) nak keluar dari cafe je. Lepas tu semua orang tak paham apa motif ko nak tunjuk gambar alah ni. And this is the perfect time to use.... GIF!!!

After
Cutenya CL terhantuk kat pintu.. ^ ^
Lebih best bukan??? Muahahaha. 

Want another example??? Nak bukan?? I can see some positive reaction here. He he he. Now aku letak gambar ni pulak..

Before

Sekarang korang boleh nampak yang kasut perempuan tengah berdiri tu (Nama dia Min) tercabut masa buat persembahan. Kelakar gila weh! Reaksi muka dia lah yang paling tak boleh blah sekali. Priceless~~ <3. Tapi kalau tunjuk gambar statik macam gini tak de lah feel sangat kan. And again this is another situation where GIF work the best!! 

After
Cutenya Min!! Muahahaha~~ Tengok cara pandangan rambut pink tu masa kasut tu terpelanting. "OMGeee"
So aku pun try lah buat GIF aku sendiri. Kalau sebelum ni aku ada buat a couple of GIFs. Perasan tak perasan tak?? Kalau tak, sah2 korang tak baca entry2 sebelum ni. KANTOI~~~

Tapi dia punya duration dia sekejap sangat. Now aku try cuba buat yang panjang sikit. Tapi tak la smooth dia punya gerakan. Saya masih lagi amatur. T__T. Tapi kalau yang dah pro buat mesti cantik je pergerakan GIF dia. Macam dua contoh yang aku tunjuk tu. Aku punya still ada macam tersekat2 sikit. (Korang paham ke apa yang aku nak sampaikan ni?!)

Disebabkan sebelum ni iklan Contact Lens mendapat sambutan hangat dari pembaca semua. Ehem~ Ehem~. Semalam ada orang offer aku jadi model untuk produk diorang. So aku accept lah. Kesian product diorang tak laku2. Tak pe2 jangan risau, kalau aku ada mesti laris lah product tu, nanti ko tengok besok semua student Uni makan benda tu.

So here we goes.. My second CF (Commercial Film)

Tada!!!

CF Dadih Perisa Laici 

Cutenya WZ!! (Bluek!! *muntah*)

Eh!! Ni nak me'laku'kan produk ke apa ni??!! 

12 comments:

Syahira Mansor said...

HAHAHAHAHAHAHA

bagus2 skg dah pandai letak gif yang advanced punye level. hehehe

takley blah betul !

Elie Lily said...

hahhaha..pasni saham naik la pas wat GIF gune muka sendri..hahhaa

Fay said...

HARHARHARHARHAR

ewahhhh! sekarang dah maju ye letak gambarGIF ni.

haha CF yg last tu...DAEBAK! :D

-Incek Fik- said...

Ok. Cukup. Taktaw nak komen ape sebab tekak guwa dah terbarai gelak tengok GIF yang ko buat tu...

Mayday.. mayday...

star said...

hahaha pening pale ak dok tgk gmbr2 bgerak ni,cepat sgt!hahaha weh CL tu sape???mls nk google haha

cEro said...

gambar GIF ni berat (mostly)...
tp at the same time seronok!!

aku smpai skang tak master2 lg buat GIF ni...
adoi...

Sumijelly said...

wah..pandai tul....
leh tempah satu...
harga jgn la mahal yek..hehehe

Sumijelly.com

WZulhilmi said...

@Syira ITIK KEJ♥M
tak delah advance mana.. just letak pic je.. Hahahah..

@little cart00n
Nk letak muka org kang kena saman.. letak aje lah pic sendiri T__T

@ Nana Jae
Kamsh hamnida!! LOL! ni menangis SM tgk CF aku.. =P

@F.I.C.K.R.Y
Eh! jgn gelak! CF tersebut sepatutnya menimbulkan rasa kekaguman terhadap product!!

@star
kelajuan dia boleh adjust.. aku buat laju sbb ... MALU~~~ LOL!

@cEro
Cero downlaod je Photoscape lepas tu letak je gambo.. dh siap!!

@ Sumijelly
LOL!! yg ni hasil amatur.. lawak bila baca Sumijelly nk tempah..

Unknown said...

woi...
apsal lu mkn nak muntah?
aku tgk mcm nak ketawa berdekah2..
har har har...

WZulhilmi said...

@aYaz
sebab tak sedap.. Oppss!! marah org yg amik aku sbgai duta..

Unknown said...

ish ko ni...
iye pun nak muntah,jgn depan2 beb...

:p

WZulhilmi said...

Tersalah amik GIF tu.. sepatutnya ada satu GIF yang ada gambar yg aku sedang happy menikmati dadih itu.. Hahaha