Sunday, August 4, 2013

Pertembungan

Jumaat yang lepas perkara yang tak disangka telah terjadi semasa pulang daripada tempat kerja. Lagi sikit saja lagi nak sampai ke destinasi yang nak dituju. Tapi belum sempat sampai, dekat satu simpang empat ini dan masih lagi turn aku untuk melintas ke depan satu teksi meluncur laju dan tak semena-mena bertembung dengan kereta aku. It was shocking! Sebab ini adalah pengalaman pertama diri sendiri terlibat dengan kemalangan.

The moment what can I described is, bila masa bertembung tu zon masa bergerak sangat perlahan. You can actually see everything in a slow motion. Dari segi pergerakan air bergerak ke cermin memang boleh nampak! Walaupun hakikatnya benda tu berlaku dalam sekelip mata sahaja. Plus, at the same time you feel nothing. Macam kosong. Macam jantung ni tak berdegup. 

Bonet depan kemek teruk. Plat was missing in action. Pintu penumpang hadapan belah kiri tak boleh buka for no reason. The alarm system suddenly go crazy. a=Aku nak tepek gambar pun tak sampai hati. Buat jadi lagi stress. Tapi mujurlah diri ni tak apa-apa. Itu yang paling penting bukan? Tapi ko tau deep down in your heart you're going to confront with a lot of problem after this. A LOT!.

Lepas dapat ambil details dengan si teksi tu dan siap blaming him for what just happened. Dia cuma kata nak selesaikan semua dengan report polis. Ok fine. Report polis. Dan aku berharap nanti boleh lah kut-kt insurans dia boleh cover up semua kerosakkan kereta aku tu sebab memang salah dia pun. Tetapi ada satu fun fact disini.

KERETA TAK BOLEH CLAIM INSURANS DARI MANA-MANA PENGAKUTAN AWAM. (Ini termasuk bas, lori, teksi etc). 

Walaupun hakikatnya kemalangan tu berpunca daripada kenderaan awam tu sendiri. No you can't! NEVER. EVER.  Mereka ada some sort of imuniti. Jadi nak tak nak ko kena guna insurans sendiri. :(

Mohon semua proses berjalan dengan lancar. Amin.

Apa yang aku boleh simpulkan ialah:

Trauma? No.
Kecewa? Yes.

No comments: