Tuesday, August 27, 2013

PERFUME Special: Artwork Album LEVEL3 Tersebar + Sedikit Ulasan Tentang 14 Lagu-Lagu Didalamnya

Sementara dunia masih lagi terkejut dengan aksi jeliran lidah (sungguh) panjang Miley Cyrus di Video Music Awards 2013 malam semalam, dunia PERFUME fans khususnya WZ digegarkan dengan berita yang lebih penting lagi.

Perfume Team  mengambil keputusan untuk mendedahkan cover album 'LEVEL 3' yang bakal dikeluarkan 2 Oktober nanti beserta dengan senarai lengkap tajuk lagu-lagu yang akan dimuatkan dalam album ini. 

MEROYAN KEGEMBIRAAN!


Limited Edition
Regular Edition

You always can count on PERFUME untuk menghasilkan cover album yang bersih, ringkas dan lawa. Tho aku rasa patut highlight kan sikit tajuk album tu bagi jelas sikit tetapi overall  I love it especially the Regular Edition. Analisis lengkap berkenan cover album ini akan dibincangkan lebih lanjut didalam entry seterusnya.

Maka entry ini akan lebih khusus kepada senarai lagu-lagu yang confirm ada dalam album ini. Secara keseluruhannya akan ada 14 lagu yang awesome lagi pure entertaining yakini pasti hit lagi mantap. Ayuh kita lihat satu persatu tajuk-tajuk lagu tersebut dan sedikit ramalan aku untuk lagu tersebut.

01. Enter The Sphere (Baru)

Duh! Terang-terangkan Sphere yang dimaksudkan adalah bulatan aura biru pada cover album untuk edisi Limited Edition (metafora bahawa aura PERFUME adalah sungguh awesome). Ataupun dengan lebih perkataan lain, ayuh kita menuju ke dunia muzik PERFUME dan jangan keluar lagi!

Oh! I do think this is just an intro. Muzik/Beat pembuka tirai yang lebih kurang 1 minit lebih. Konon-konon mcam jejaga semua, sila pakai seatbelt kerana kita bakal memasuki ruang dunia yang awesome sebentar lagi.

02. Spring of Life (Album-Mix)


Album mix bermakna lagu ini akan diremix dengan irama baru. Masih lagi mengekalkan lirik yang sama namun diadun dengan rentak yang berbeza. Mungkin akan lebih kepada club banging side? ataupun lebih comel? Kita tunggu dan lihat. 

03. Magic of Love (Album-Mix)


Lagu yang setiap kali masuk part Breakdown mesti meroyan badan nak berjoget sekali dan akan diremixkan dengan irama yang baru. Ahhhh~~!

04. Clockwork (Baru)

PERFUME mengingatkan kita bahawa masa itu emas. EMAS! And believe me pasti akan ada sound effect jarum jam berbunyi. Dan bayangkan dance routine dia apabila melibatkan tangan A-Chan menjadi jarum jam, Kashiyuka jarum minit manakala Nocchi jarum saat? Amazing.

05. 1mm (Baru)

Dalam dunia Quantity Surveying, walaupun 1mm besi pun pasti akan diambil kira. PERFUME pasti sedar akan kepentingan aspek ini. Maka tada~~ 1mm.

06. Mirai no Museum


Lagu untuk OST Doraemon dimana sudah pasti mendapat kedudukan no1 dalam carta box office pada minggu pertama keluar. Thanks to PERFUME. Tbh I was wishing lagu ni yang akan ada Remix version disebabkan irama dia agak cute dan agak tidak bersesuaian dengan imej PERFUME. Namun baru kusedar dalam hidup kita tak leh nak dapat apa yang kita nak. Tetiba.

07. Party Maker (Baru)


Ingat lagi lagu ni pernah buat 16 saat kemunculan dalam iklan BB Sparkling PERFUME yang terbaru. Kedengaran seprti 'Spending All My Time' tetapi dalam versi lebih overdose. And where can I get this BB Sparkling? Mana kedai jual? 

08. Furikaeru to Iru Yo (Baru)

Literally means 'I need to look back' (thanks Google Translator). PERFUME mungkin cuba mengimbaskan kembali hubungan yang tidak menjadi pada masa silam? Lagu mellow? Slow? Meroyan? I do think so. 

09. Point

B-Side untuk single 'Spending All My Time'. Although I do think Hurly Burly lebih layak daripada Point.

10. Daijobanai


Satu lagi Side B daripada single Mirai no Musuem yang berjaya masuk dalam Album ni. Daijobanai ataupun bermaksud 'Aku tak okay dowh' adalah pilihan single yang tepat!! Lagu meroyan pada kekasih tetapi pada masa yang sama ko boleh buat cool moves. Contoh ayat

Pasangan: 'Jom tengok Paku Pontianak?'
Diri sendiri:  'Aku tak ok dowh' 

11. Handy Man



Lagu pengaruh EDM+Arabic yang sungguh rancak. Handy-handy man diluar sana pasti bangga kerana memupunyai lagu tema sebegini! 

12. Sleeping Beauty (Baru)



13. Spending All My Time (Album-Mix)


YESSSSS!!!!!! Remix treatment!! Flawless song, Flawless dance moves, Flawless MV. You will deal!!

14. Dream Land (Baru)


Is it me or this song macam kesinambungan untuk lagu Sleeping Beauty? Sleeping Beauty must be proud. 

Jadi sebagai konklusi terdapat 6 lagu baru minus Intro, 3 single dapat remix treatment dan 4 lagu asal. Kelihatan mantap! Definitely will buy this.

Oh, sebelum berakhir ayuh kita bertenang sejenak dan mengenangkan single-single lain yang tidak dapat dimasukkan dalam album inil


RIP! Irama mu akan dikenang.

No comments: