Wednesday, March 27, 2013

Rambling #7

Selalunya bila bergaul dengan 'generasi yang lebih muda' aku selalu cuba untuk merapatkan jurang umur dengan mengelakkan diri daripada dipanggil dengan panggilan "Abang (Insert name here)". Selalunya untuk mengelakkan situasi awkwardness dan berasa senang untuk berbual. (Kadang-kadang in denial juga berlakon muda lol!)

Plus, I tend to let my personality loosen up a little bit. Not acting to stiff/firm among them. Macam anggap mereka rakan sebaya. Tapi apa yang aku perasan lepas meng'apply' this sort of thing for several weeks misi aku tercapai tapi sebaliknya aku tak rasa seperti dihormati. Bukan kes bercakap biadap etc macam tu. I don't know. Cuma perasaan aku tak rasa dapat respect yang sepatutnya. Tak tahu nak jelaskan respect macam mana yang aku kehendaki. I just feel it.

Jadi disebabkan kurang dalam seminggu ini, surrounding aku akan berubah sedikit and I've got some wide prospect job to be done thus I'm taking this chance to be more firm but of course in a moderate level. And maybe, maybe I might gain the respect that I really want to in the first place.

P/s: First time rasa terkejut yang bukan dibuat-buat sebab last entry ialah Khamis lepas. Aku ingatkan baru dalam 2-3 hari lepas baru update. Oh! Time flies so fast!


No comments: