Wednesday, August 22, 2012

Kronologi Puding Roti

 Ini bukan entry resepi. Lebih kepada langkah-langkah yang dilalui semasa membuat puding roti.  

Sapu mentega seolah-olah esok tiada lagi. BOTH SIDES! This step reminds me how my body shape will change in a few days afterwards after eating this dessert.
Roti-roti tersebut direndam dalam susu.  Konon-konon nak sedapkan hati pilih Low Fat Milk. Padahal aku rasa sama je kesan dia.
Lepas dah kembang semangkuk roti tu. Tambah kismis diatasnya.
The result after like 1++ hour of baking. Jenuh pikir apsal tak masak-masak lagi ni.  Rupa-rupanya suhu rendah sangat. I just can't... Mujur lah jadi.
Kuah ni optional. Tapi rasa macam kering macam tu je kalau makan. So I've decided to make one.
And the taste was like



6 comments:

star said...

Tak pasti itu terharu sbb sedap ke menangis sbb tak sedap..hrmmm

WZ said...

Sedap lah sbb dia tepuk tangan. grrr

star said...

manalah tau kena tepuk tangan sbb d bersusah payah buat,walaupun hasilnya....hahahaha!

star said...

sebab *dah*
tapi,saya percayalah sedap hee~
(amboi,sampai 3kali komen)

Elie Lily said...

Seriusly elie tak dapat tangkap maksud gambar tu. Sedap atau sebaliknya? hahha

WZ said...

Sedap lah weh sedap lah!!!! klu tak sedap idok ler aku menayang dkt sini.