Friday, October 25, 2013

PERFUME Special: Kemunculan Single Terbaru 'Sweet Refrain' Yang Tidak Dijangka

Apabila diri ini diambang kesibukan membuat in-depth review entry untuk album penuh baru 'LEVEL3' daripada kumpulan legenda dan ikonik trio Jepun PERFUME, tetiba dunia digemparkan lagi dengan kemunculan single baru yang akan dikeluarkan pada akhir November depan!   

*muka terkesima*

'Sweet Refrain', iaitu nama untuk single terbaru ini ataupun dengan nama lain lagu respon untuk kenaikan gula sebanyak 34 sen sememangnya fans dah agak akan keluar disebabkan ia telah menjadi lagu tema untuk Dorama Jepun 'Toshi Desentsu no Onna 2' beberapa bulan lepas. Tapi takde lah ingat ia akan keluarkan dalam bentuk official single. Lepas tu jadi sampai jadi A-Side pula!! This is shocking for me of course. Ingatkan dia akan tempelkan lagu ni as B-side untuk single-single akan datang. Tambahan lagi, LEVEL3 pun masih lagi fresh dan belum bosan dengar lagi dah nak keluar yang baru. This is fast! way too fast!

Oh wait! I know this. Ini lah dinamakan teknik memerah duit fans secara bertingkek-tingkek. 

Limited Edition (CD+DVD)
Regular Edition (CD)

Tracklists:
1. Sweet Refrain
2. Koi wa Zenkeishisei
3. Sweet Refrain (Instrumental)
4. Koi wa Zenkeishisei (Instrumental)

Walaupun hati ini nak sangat kata single artwork diatas sungguh unik dan classy tapi sejujurnya, I'm not really a fans of white and black type of photos. Mungkin disebakan mata ni dah selalu sangat dimanja dan dibiasakan dengan warna-warna. Sebut aje PERFUME mesti ingat sesuatu yang berwarna kan. But well at least this is so much much much better than their 'Sweet Doughnut' single cover.

Jadi bagaimana dengan lagunya pula? Here is the drama version which is like 1 minute and half.


Yay!! Another dub-step song! Really Yasutaka Nakata? really? Berapa kali nak guna dubstep? Dustep is soo 2012.  Dan pertama kali dengar pun ia agak bland. Nothing is special. The only thing I  like about this song is the sound of the piano. The high pitched ala-ala suspens tu. Dia terbayang scene ko macam terjumpa bahan bukti yang penting lantas memberi klu siapa dalang yang sebenar tapi pada masa yang sama orang tu dekat belakang ko tengah perati baik punya dan tunggu bila-bila masa saja nak bunuh ko. Fuyoooo!

But overall meh. :(

Tapi jangan risau! Masih lagi ada harapan! Marilah bersama-sama memakai baju t-shirt putih homemade yang ditampal dengan carikan kertas-kertas kadbod berwarna-warni dan pada masa yang sama bertenang supaya full song, full PV and full dance routine will blow us all!. PERFUME will never disappointed us.

No comments: